ACPP

HOMO INTEGRALIS:

En la nostra incessant recerca per entendre el cosmos i les intricades relacions de la naturalesa humana, sovint oblidem explorar un territori igualment fascinant: l’univers interior de l’ésser humà. L’ésser humà, amb la seva complexitat biològica, emocional, mental i espiritual, pot ser vist com un microcosmos dins de l’univers macrocòsmic. En aquest sentit, la noció de «Homo Integralis»  emergeix com un concepte que busca explorar i integrar tots els aspectes de l’ésser humà, des de la seva dimensió física fins a la seva dimensió més intangible. Tot el que és material és tangible, però no tot allò tangible és material….

HOMO LUDENS

Las fiestas pasadas navideñas como todas las hazañas populares llevan a hacer una reflexión sobre el “ser humano juguetón”. El concepto de «Homo Ludens» (el hombre que juega o juguetón) fue introducido por el teórico neerlandés Johan Huizinga (1872-1955) en su obra homónima publicada en 1938. Huizinga sostiene que el juego es un elemento esencial de la cultura humana y que está intrínsecamente ligado a la formación de la sociedad y la evolución de la humanidad. Y Freud (1856-1939) nos habla del placer. Dos aspectos que entran en todo momento del juego. Albert Einstein (1879-1955) nos dice que «El juego…

HOMO LUDENS

 Les festes passades nadalenques com totes les fetes populars porten a fer una reflexió sobre “l’ésser humà juganer”.  El concepte de «Homo Ludens» (l’home que juga o juganer) va ser introduït pel teòric neerlandès Johan Huizinga (1872-1955) en la seva obra homònima publicada el 1938. Huizinga sosté que el joc és un element essencial de la cultura humana i que està intrínsecament lligat a la formació de la societat i a l’evolució de la humanitat. I Freud (1856-1939)ens parla del plaer. Dos aspectes que entren en tot moment del joc. Albert Einstein (1879-1955) ens diu que «El joc és la…

2.024 (=8)

Los números árabes, también conocidos como cifras arábigas, se introdujeron en la cultura occidental alrededor del siglo X. Fueron introducidos en Europa principalmente a través de los contactos con los matemáticos árabes durante la Edad Media, y se difundieron rápidamente por su eficacia y versatilidad en comparación con otros sistemas numéricos utilizados en ese momento en Occidente. Este sistema numérico, que incluye el cero, transformó completamente la forma en que se hacían los cálculos y las operaciones matemáticas, y es la base del sistema que utilizamos hoy en día. Y la numerología siempre ha visto y ha considerado los números…

2.024 (=8)

               Els números àrabs, també coneguts com a xifres aràbigues, es van introduir a la cultura occidental al voltant del segle X. Van ser introduïts a Europa principalment a través dels contactes amb els matemàtics àrabs durant l’Edat Mitjana, i es van difondre ràpidament per la seva eficàcia i versatilitat en comparació amb altres sistemes numèrics utilitzats en aquell moment a Occident. Aquest sistema numèric, que inclou el zero, va transformar completament la manera com es feien els càlculs i les operacions matemàtiques, i és la base del sistema que utilitzem avui en dia….

NAVIDAD. GLO·CAL

Avánzate a Nadal, haz las compras en noviembre.   Prepárate ahora. Tienes descuentos, no esperes a Navidad.   Las torres de los cuatro evangelistas en la basílica de la Sagrada Familia están iluminadas todo el Adviento y la Navidad.  Las ciudades muy iluminadas indican que se acerca Navidad y hay que comprar para mantener el sistema de producción: Producir y consumir.   Y para acabar de rematar: SUCHARD: “La Navidad es celebrar la vida, juntarse con nuestros seres queridos, hacer balance del año y disfrutar de momentos mágicos. Sigamos celebrándola. Porque la vida es lo que pasa entre Navidad y Navidad.” Y…

NADAL GLO·CAL

  Avança’t a Nadal, fes les compres a novembre. Prepara’t ara. Tens descomptes, no esperis a Nadal. Les torres dels quatre evangelistes a la basílica de la Sagrada Família estan  il·luminades tot Advent  i Nadal… Les ciutats ben il·luminades indiquen que s’apropa Nadal i cal comprar per mantenir el sistema de producció: Produir i  consumir. I per acabar d’adobar: SUCHARD: “La Navidad es celebrar la vida, juntarse con nuestros seres queridos, hacer balance del año y disfrutar de momentos mágicos. Sigamos celebrándola. Porque la vida es lo que pasa entre Navidad y Navidad.” I queda clar amb el dibuix,  de…

APRENDER A SABER ESCUCHAR

Una de mis experiencias, hace décadas, pero más aún hoy en día es “la necesidad que tienen, y tenemos, las personas de hablar y de ser escuchadas”. Y esto pide, como contrapartida «saber escuchar». Y «saber escuchar» es un aprendizaje humano que pide un esfuerzo interior considerable. Es vaciarse de sí mismo/a para permitir que la otra persona te encuentre dispuesto. Pura empatía y compatía, que no es la simpatía. No te pide ni opinión ni consejo, sólo quiere ser escuchada. Pero cuando escuchamos debemos intentar evitar al no formular y pensar la respuesta que le podemos dar… Una realidad…

APRENDRE A SABER ESCOLTAR

       Una de les meves experiències, de fa dècades, però més encara avui en dia és “la necessitat que tenen, i tenim, les  persones de parlar i de ser escoltades”. I això demana, com a contrapartida “saber escoltar”. I “saber escoltar” és un aprenentatge humà que demana un esforç interior considerable. És buidar-se de si mateix/a per permetre que l’altra persona et trobi disposat. Pura empatia i compatia, que no és la simpatia. No et demana ni opinió ni un consell, només vol ser escoltada. Però quan escoltem hem d’intentar evitar en no formular i pensar la resposta que li…

LA RAÓ DEL PODER I EL PODER DE LA RAÓ

La raó del poder i el poder de la raó; aquesta combinació s’anomena quiasme. Un quiasme és una figura retòrica utilitzada en literatura i en la retòrica per crear un efecte d’estil i expressar una idea o concepte de manera simètrica i inversa. Consisteix en una estructura de frases o clàusules en la qual les paraules o les idees es presenten en un ordre específic i després es repeteixen en ordre invers. Aquesta simetria en l’estructura ajuda a destacar i emfatitzar les paraules o les idees que es volen comunicar. Només en cito alguna més:  La necessitat de la llibertat…

1 of 8
12345678