psicoterapéutico

RECOMANACIONS DIETÈTIQUES I DIETA EN TEMPS DE PANDÈMIES

Visquem díes complicats en que sentim la necessitat i la autoresponsabilitat de cuidarnos desde els recursos personals i domèstics dels que disposem, i en aquesta área, un dels factors essencials és l´alimentació, tan per fer prevenció, com en cas de trovar-nos en fase de recuperació d´alguna patologia. El fet del confinament en espais tancats i en ocassions espais reduits, pèrdua d´activitat en alguns casos…reducció de l´activitat física i esports…podría tenir almenys dúes cares, i necessitem ubicar-nos en la cara positiva : utilitzar aquesta oportunitat de probablemet disposar de més temps i intimitat i organitzar la dieta i la cuina de…

Com seran les relacions humanes després del desconfinament

Us deixem l’entrevista realitzada per Rubén Escobar de xarxanet a membres de l’ACPP (Àngels Codosero, Sandra Borro, Jesús Gràcia, Angelina Graell, Anna Minieri i Paola Picardo). https://xarxanet.org/social/noticies/com-seran-les-relacions-humanes-despres-del-confinament ACPP (Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica)

Reflexions de l’atenció precoç en el confinament

El tancament a casa d’aquest estat d’alarma ens ha agafat a tots per sorpresa, i no és estrany, que moltes famílies sentin que no estaven preparades i que no ho poden sostenir. Durant aquests dies, les famílies han mostrat la necessitat d’un acompanyament i contenció. Molts pares senten que la situació està rebasant el que poden suportar a nivell emocional per poder exercir el seu rol com a pares. Els nens están més nerviosos, moguts, inquiets. Alguns nens amb TEA poden expressar el malestar dormint pitjor, amb més moviments estereotipats o amb alguna regressió. D’altres tenen més dificultats per poder…

CONFINAMIENTO Y VIDA INTERIOR

    En esta sociedad en la que vivimos en que lo que suele imperar es la inmediatez, las comunicaciones breves , la eficacia, todo a golpe de clic,  en paralelo con el detrimento de las conversaciones pausadas de antaño en que el tiempo parecía detenerse en encuentros con charlas personales, este confinamiento obligado, empuja a la introspección de la población, a encontrarse con uno o una misma, a cultivar la vida interior, a pensar sobre la existència, el sentido y la finitud de la vida… lo cual no es incompatible con un cierto grado de comunicación con el exterior…

CONFINATS o PRESONERS o LLIURES?

       No hi ha cap llei que pugui contemplar tots els casos humans. Per això hi ha una frase d’un gran savi que diu: “El dissabte està en funció de l’home i no viceversa”, és a dir, la llei sempre ha d’estar en funció de l’Ésser Humà.  El  savi sap que tota llei, que és totalment humana, no pot abraçar tota la Humanitat ni tot un Poble. D’aquí  el criteri o discerniment per a diferenciar-ho i ser eficient la llei.     Una pandèmia  és un fet. Explicacions científiques moltíssimes i ben explicades. Ens ho descriuen, però quina causa? Això…

FRAGMENTOS DE CORRESPONDENCIA ON-LINE EN TIEMPOS DE CONFINAMIENTO POR PANDEMIA

En momentos de tribulación colectiva global como el que estamos viviendo ahora mismo son de gran ayuda los chats on-line que organizan algunos colectivos profesionales, para compartir experiencias y reflexiones, y entre ellos los que organiza la IARPP, con participación de psicoterapeutas y/o psicoanalistas relacionales de muchos países del mundo. Son coloquios (en inglés) en los que se palpa (no con las manos, claro) la proximidad emocional con seres humanos a la mayoría de los cuales no conoces personalmente, o conoces sólo por sus libros, publicaciones, intervenciones en congresos y jornadas, videoconferencias, etc. Aprovecho la oportunidad de esta revista en…

El caso de la manada, en la justicia ciega

      Es curioso que en nuestra cultura sigamos representando a la justicia, como una mujer con los ojos vendados, que en sus manos sostiene una balanza y una espada. Al margen de las muchas interpretaciones que podríamos hacer de esta representación a la luz de la sociedad actual, lo que yo verdaderamente me pregunto es: ¿Qué hay en las mentes de sus señorías, donde ven “jolgorio y regocijo”, mientras el resto vemos horrorizad@s a una mujer siendo violada por 5 energúmenos? Como psicoterapeuta sé muy bien que los seres humanos vemos lo que tenemos en la mente, es…